Klachtenprocedure – Huisartsenpraktijk de Schepper – Rotterdam
Welkom

Welkom op de website van Huisartsenpraktijk de Schepper.

U vindt hier relevante informatie over onze praktijk, maar ook kunt u via het menu, doorgaan naar externe sites met (medische) informatie.

Huisartsenpraktijk de Schepper Statenweg 205 3039 HP Rotterdam

Klachtenprocedure

Alle medewerkers van Huisartsenpraktijk de Schepper doen hun best u zo goed mogelijk te helpen. En u altijd de juiste zorg te bieden. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over onze zorg. Wat u dan kunt doen, leest u hieronder.

Samen oplossen

Probeer uw probleem of klacht eerst samen met ons op te lossen. Bijvoorbeeld in een persoonlijk gesprek met de medewerker of uw huisarts. Geef bijvoorbeeld bij het maken van de afspraak met uw huisarts aan dat u een klacht wilt bespreken. Dan kan de huisarts meer tijd voor u vrijmaken.

Klachtenfunctionaris

Lukt het niet om uw klacht naar tevredenheid op te lossen? Dan volgt mogelijk een gesprek of afspraak met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. U kunt bij hem of haar terecht met uw vragen. En u krijgt advies of hulp bij het schriftelijk opstellen van uw klacht. Samen met de klachtenfunctionaris probeert u een oplossing te vinden. Bijvoorbeeld via (telefonische) klachtbemiddeling.

  • Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
  • U kunt de klachtenfunctionaris bereiken op telefoonnummer 088 – 022 91 90.

Klacht afgerond

De klacht is pas afgerond als beide partijen tevreden zijn over het oordeel. Bent u nog niet tevreden en wilt u doorgaan met de klachtenprocedure? Dan is er sprake van een geschil. U heeft dan 6 maanden de tijd om te beslissen of u het geschil wilt indienen bij de geschilleninstantie.

Samenvatting

  • De hulp die u krijgt – van de klachtenfunctionaris, klachtbemiddeling en klachtbehandeling – is gratis.
  • Bemiddeling is pas gelukt als beide partijen tevreden zijn.
  • Bemiddeling gebeurt op basis van respect en vertrouwen.
  • Iedereen gaat zorgvuldig om met uw privacy en heeft een geheimhoudingsplicht.
  • Wilt u de volledige klachtenregeling downloaden? Kijk dan op SKGE.